FÖRSTA DAGEN ÄR ALLTID MENINGSLÖS

Totalt meningslös första dag i skolan. Börjat ny tjej i klassen såhär inför sista året, från västerås.

Berättade för min mentor om min resa och sa även att jag strubtade i att jag skulle få avslag på ansökan om ledighet och att jag tänkte åka ändå. Jag såg att hon förstod men hon sa att hon inte stöttade mig. MÅSTE byta lektionen på onsdagar, de måste ju förstå att man vill kunna kombinera skola och jobb. Men oftast förstår inte skolor sådant utan tycker man ska koncentrera sig enbart på skolan fast de samtidigt tycker det är bra med erfarenhet. Skolan borde verkligen kunna individualiseras mer.

Träffade en skingrad Linnéa efter hennes första dag på lärarhögskolan. Hon har missat lite i utbildningsplanen tror jag.. Sånt händer och tur att man kan ändra sig och börja plugga till nästa termin istället!

Nu ska jag sova så trött i kroppen jag kommer vara imorgon. Börjar inte föen halv 11 men tänkte jobba lite innan skolan. Tidseffektivitet, det gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0