HJÄRTA SÖDERMALM

Mamma fick för sig att vi skulle flytta.
Igen.
Det är inte okej.
Fem år har vi bott här och jag har aldrig någonsin trivits så bra.
Så igår släpade mamma med mig och Thomas, efter en helgs övertalning, iväg på visning.
På östermalm.
Lägenheten var fin men inte så fin.
Och jag och Thomas sa i mun på varandra att vi inte vill flytta.
Så mamma insåg det också.
Hon vill egentligen inte heller flytta.
Och speciellt inte till östermalm.
Jag konstaterade att hon aldrig skulle stå ut med alla odrägliga tanter med hundar.
Och hon höll med.
Tack och lov.
Vi stannar på Södermalm.
Den enda rätta stadsdelen i Stockholm.
Tack mamma.
Ibland är du fan bäst.

Kommentarer
Postat av: S

Din mamma är underbart tokig, rätt vad det är så upptäcker du att även du är det :)

2009-12-02 @ 17:33:43
Postat av: Emilia

Tack, hade inte tänkt på att jag är det på ett tag. Men skönt att veta att andra tycker jag är tokig as well.

Slipper jag smyga med min tokighet.

2009-12-02 @ 21:38:19
URL: http://bliraldrignojd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0