I EN CIRKEL

Jag har gått runt i en cirkel tror jag.
Gått på ställen dit jag aldrig hittat förr.
Sett mycket nytt och hittat tusen nya favoritställen.
Både att vara i sällskap och ensam.
Ensam som jag varit hela dagen.
Legat i gräset och läst en bok och druckit kaffe.
Tittat på löven i björken bredvid.
Lyssnat på Håkan och Bon Iver.
Gått en bit ut på gamla Årstabron och bara njutit av vädret och utsikten.
Stått på toppen av berget och beskådat vackra stockholm och dess vatten.
Tagit den jobbiga vägen ner på stenarna och genom det höga gräset.
Hittat de små stigarna bland kolonilotterna.
Det ÄR vackert på söder.
Jag ska aldrig flytta härifrån.
Kanske inte ska ta i så jag spricker.
Ska jag bo kvar i Stockholm så är det här jag ska bo.
Det får duga som löfte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0