TACK SL

Oftast är jag den som är mest positiv till SL:s lokaltrafik här i stockholm.
Utan den skulle jag inte kunna leva.
Jag spenderar en hel del tid på deras bussar och tåg varje vecka.
Att jag kan typ varenda busstidtabell säger väl också ganska mycket.
Idag skulle jag spela tennis i Alvik.
Svarta skyltar vid Slussen, rökutveckling. Ingen tunnelbanetrafik i hela innerstaden.
Vad räknas då till innerstad?
Spärr-mannen sa åk till Odenplan med tvåan. 40 minuter och en smockad buss senare var jag vid odenplan.
Gick det någon tunnelbana där? Nej.
Gick det någon tunnelbana från Fridhemsplan? Nej.
Jag tog mitt bittra humör och mig själv tillbaka till slussen.
40 minuter senare och en smockad buss var jag vid slussen igen.
Tvåan måste vara den långsammaste bussen i hela innerstaden.
Och svettigaste. Jag behöver ingen träning idag. Har redan svettats ut det som behövs.
Tack SL för okunniga tunnelbyggare som har satt eld på halva nybygget på blåa linjen.
Tack verkligen. Hur fan ska jag kunna ta mig till jobbet i tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0