VÄRLDSSÄMST PÅ PLUGG

Ett dåligt försök till studerande och ett halvtaskigt träningspass senare så sitter jag här ännu en gång och försöker komma igång att plugga.
Jag är världssämst på det.
Vet inte om jag har nämnt det förut men i våras lämnade jag in NOLL inlämningar.
Ja noll.
Så dålig är jag på att plugga.
Finns alltid tusen saker som är minst tiotusen gånger roligare.
Idag står det kristdemokraterna och konservatism på schemat.
Jag garvar åt kristdemokraternas åsikter i vissa frågor.
Det är det enda som är kul.
Sen att kunna läsa frågan och sedan besvara den är det som är svårast.
Kopplar inte längre.
Min plugghjärna har lagt ner för länge sen.
Den höll i ettan och halva tvåan men nu har den sagt upp sig och vill inte lära sig mer.
Speciellt inte saker som har med religion, samhällskunskap eller naturkunskap att göra.
Pust. Stön. Suck.
Sen ska det ju vara klart imorgon också.
Det är jag också världsbäst på.
Att börja så sent det bara går.
Brukade gå bäst så i högstadiet.
Bara att känna pressen att det måste vara klart.
Men så känns det inte längre uppenbarligen.
Nu ger jag oftast upp innan jag ens har börjat.
Så nu ska jag börja för att sedan ge upp om en halvtimme när jag ändå bara skrivit två rader.
Hejsålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0